zondag 11 juni 2017

Naar Italië (en alles wat daaraan vooraf ging)

We vertrokken de dag na mijn verjaardag( die is op 1 april, iedereen die dit leest maar het vergeten was kan me nog altijd een bericht sturen met: "Gelukkige late verjaardag allerliefste, mooiste Lenka!". Dat vind ik echt niet erg.).
Op mijn verjaardag zelf heb ik samen met Jone een deel van Larf! geskipt, en zijn we, samen met Indira, Joëlle en Precious gaan zwemmen in de Rozebroeken.
Daar leerde Precious een jongen kennen die de hele tijd naar haar knipoogde en teken deed dat ze hem moest bellen, wij waren minstens 10 minuten buiten gevecht gesteld door de slappe lach, HIJ WAS 10 JAAR!
Daarna moesten Jone en Joëlle al naar huis en heb ik samen met Indira en Precious naar 'The other woman' gekeken en pizza gegeten.
Om 22 uur moest ik helaas gaan slapen, want we vertrokken de volgende dag al om 7 uur 30 thuis, waarvoor we om 7 uur moesten opstaan. Dat was geen pretje, dat kan ik je verzekeren.
Vooral omdat ik die nacht al 2 keer wakker was geworden.
1 keer met een droge keel verlangend naar water ( ik had die avond met Precious en Indira te veel chips gegeten). Ik ben dan maar naar de badkamer van het vooze water gaan drinken dat daar uit de net aangelegde kraantjes komt( vandaar dat het zo vies water was)en dat bovendien net zo ruikt als de tonic dat ik een paar uur later in de luchthaven gedronken heb.( Lang verhaal, ik zag op dat uithangbord van het barretje dat ze spirit tonic  hadden. Ik dacht dat het een soort limonade was, het was nog niet tot mijn vermoeide hersens doorgedrongen dat spirit tonic wel eens een merk van tonic zou kunnen zijn. Tot die van papa blijkbaar ook niet, want toen ik hem vroeg wat een spirit tonic was zei hij:"Da weet 'k nie manneke.". Dus ik bestelde het gewoon en het bleek dus inderdaad tonic te zijn en net zo te ruiken als het water uit onze badkamer.)
En dan nog 1 keer om pipi te gaan doen, helaas ben ik na de pipi niet meer in slaap gevallen tot dat mama ons kwam wekken.
Ik deed mijn kleren aan en reinigde mijn gezicht voor de laatste keer met reinigingsmelk  (om je poriën te reinigen), want die kon niet mee op het vliegtuig.

Over onze vlucht valt niet echt veel te vertellen, behalve dat Jitske zich verveelde en dus maar muziek luisterde en selfies maakte.

Toen we dan eindelijk bij ons appartement aankwamen dat we huurden via air b&b , was de poort op slot. O ja als ik zeg 'poort' dan bedoel ik ook echt 'poort' zoals je je de voordeur van een kasteel inbeeld.
Uiteindelijk belden we dan maar de eigenares -van wie haar vriend hier zou zijn-, toen een klein deurtje in de poort openging en er een bellend mevrouwtje uitkwam. 5 minuten later zag papa dat hij geen bereik had en de eigenares dus onmogelijk kon bellen.
Dus zat er niets anders meer op dan aan het inmiddels niet meer bellende mevrouwtje te vragen of ze ons binnen wou laten.
Eenmaal binnen, kwamen we op een binnenplaats, met voor ons allemaal stenen trappen.
We sliepen op de vierde verdieping en er was geen lift!
De vriend van de eigenares -die blijkbaar niet echt besefte dat hij ons buiten moest opwachten in plaats van binnen- legde ons ( 't is te zeggen, papa ) een paar dingen uit.
Jits en ik gingen op onderzoek en hoe meer we onderzochten hoe meer het besef tot ons doordrong dat er geen containerpark in Italië is.( We vonden kapotte lampen en dat soort dingen op alle mogelijke plaatsen.)
Jitske en ik wilde allebei in de donkerste kamer slapen. Helaas was dat ook de kamer die mama en papa op het oog hadden, maar ik zei dat het nogal onverantwoord was om ons in een kamer te laten slapen waar er een naakte onthoofde paspop stond. Uiteindelijk wonnen wij.
Verder was er geen wc-papier, alleen huishoudrol, dus gebruikten we die tot hij op was. Daarna moffelden we -als we op restaurant gingen- papier van uit dat toilet onder onze kleren, zodat we de kontsproeier die naast het toilet stond niet hoefden te gebruiken.

-XXX- Lenka

Geen opmerkingen:

Een reactie posten